Strona główna | Mapa serwisu | English version
 


Humans
Portal > Rasy > Humans

Humans
Rasa: Dwarves (Krasnoludy)
Frakcja: Alliance
Stolica: Ironforge
Język: Dwarvish
Przywódca: król Magni Bronzebeard
Mount: ram (możliwe przy exalted: horse, nightsaber, mechanostrider)
Dostępne klasy: Hunter, Priest, Paladin, Rogue, Warrior

Raciale:

- Frost Resistance - resistance przeciwko Cold zwiększone o 10

- Gun Specialization - skill w Gun zwiększony o 5 punktów - przydatność tego raciala ujawnia się u postaci walczących z wrogami o równych lub wyższych poziomach (szczególnie z tymi 3 poziomy wyżej, mniejsze "kary" za różnicę poziomów)

- Stoneform - przez 8 sekund niewrażliwość na efekty poison, disease i bleed oraz zwiększenie wartości pancerza o 10%, cooldown trzyminutowy - przydatne w walce z Warriorem lub Rogue

- Treasure Finding - pobliskie skrzynie pokazują się na mini-mapie - mało przydatne ze względu i nie może być używane jednoczenieśnie z Find Minerals czy Find Herbs


Inne informacje:

Krasnoludy to stworzenia jeszcze starsze of Nocnych Elfów. Powstały dzięki ingerencji samych Titanów, którzy byli twórcami porządku, który z trudem utrzymuje się jeszcze w świecie Azeroth. Kamienie nasycone cząstkową mocą starych bogów, którzy pokonali Elementale i ukształtowali pierwszy kontynent świata Warcrafta - Kalimdor, stały się żywe. Kamienne stwory nie było jednak jeszcze Krasnoludami jakie biegają obecnę po całym Ironforge, lecz istotami o znacznie twardszej i ciemniejszej skórze. Stare Krasnoludy zapadły w sen głęboko pod ziemią, gdzie miały swoje miasta, kiedy Azeorthem wstrząsła wielka eksplozja. Po przebudzeniu wyglądały już jak ówczesne. Dwarfy wierzą w tę historię i starają się znaleźć dowody swojego boskiego pochodzenia, stąd tak wiele wykopalisk, które tworzą. Dzięki swej wierze w Titanów i stoicyzmowi, Krasnoludy są w stanie być Priestami i Paladynami, podobnie jak Ludzie. Ich zamiłowanie do walki fizycznej i brak zaufania do magii (o czym za chwilę) sprawia, iż nie interesuje ich bycie Magem a tymbardziej Warlockiem. Zbyt małą mają więź z naturą aby zostać Druidami.
Wewnętrzne konflikty spowodowały
Wojnę Trzech Młotów (trzy klany Krasnoludów ruszyły do wojny o władzę nad Ironforge po śmierci bezdzietnego króla twierdzy), a wraz z nią wiele strat, m.in. przekleństwo ziemi twierdzy założonej przez klan Wildhammer - Grim Batol - spowodowane śmiercią władczyni cienii - Modgud z klanu Dark Iron. Jeszcze większą dewastacją spowodował atak na bazę klanu Dark Iron, którego przywódca wykorzystał magię do przywołania Ragnarosa, uwięzionego dotąd przez moc Titanów, z podziemnych głębi Redridge Mountains. Sam przywódca - Thaurissan - umarł i wojna zakończyła się. Ragnaros jednak pozostał i nieufność do magii u Krasnoludów razem z nim.
Obecnie wielką niewiadomą jest dalsze władanie rodu
Bronzebeard w Ironforge. Jedyne dziecko króla Magni zostało porwane przez przywódcę ocalałych Dark Iron i opętane. Byćmoże śmierć króla znowu spowoduje wojnę o tron.