Strona główna | Mapa serwisu | English version
 


Scarlet Monastery
Portal > Instancje > Scarlet Monastery

Scarlet Monastery
Scarlet Monastery (SM)

limit graczy: 5 osób (grupa)
zalecany level: 35-45
średni czas ukończenia: trzy, cztery godziny
dla frakcji: alliance, horde

lokacja: północno-wschodnia część Tirisfal Glades, na wzgórzu
wypadające przedmioty dobre dla: warrior, shaman, priest, warlock, mage




Scarlet Monastery to bardzo często odwiedzana instancja, a raczej instancje, gdyż całe SM składa się z czterech lokacji - Library, Armory, Cathedral i Graveyard, z których ta ostatnia jest opcjonalna - nie musimy jej przechodzić aby zaliczyć wszystkie questy (prócz jednego tylko dla hordy, o którym za chwilę). Wszystkie cztery lokacje/instancje możemy robić pojedynczo, z inną grupą i kiedy chcemy, bez konieczności powtarzania poprzednich zrobionych, jednak tylko Library i Graveyard możemy zrobić od razu (i do tego na poziomach bliskich 35), a do Armory i Cathedral potrzebować będziemy klucza, który wypada ze skrzynki na końcu Library. Do zrobienia Armory i Cathedral zalecane są już poziomy bliskie 42-45).



SM jest znacznie rzadziej odwiedzane przez Alliance, tak samo jak Gnomeregan jest rzadko odwiedzane przez Horde. Powód jest prosty - znajduje się w środku wrogiego terenu. Tirisfal Glades to teren Hordy i kręci się tam jej całkiem sporo. Uwaga dla osób na serwerach PvP - Alliance często przychodzi do SM razem z "taksówkarzem" - osobą o wysokim poziemie, która pomaga swoim znajomym. Ponadto, Alliance ma tu tylko dwa questy (trzy dla Mage'ów), więc nie ma dodatkowych powodów aby zbyt długo przy SM się kręcić. Uwaga! Wiele questów do wykonania w SM to ciąg dalszy łańcuchów (czyli serii questów). Warto zebrać wpierw wszystkie, niż później wracać do SM kilka razy. Tyle tytułem wstępu, teraz questy:

ALLIANCE
[40]In the Name of the Light - główny quest, ostatni z łańcucha, który rozpoczyna Brother Crowley w Stormwind, Cathedral Square. Wymaga zabicia bossów SM (oprócz ostatniego w Library, ale tego z kolei trzeba zabić aby mieć klucz do reszty instancji).

[38]Mythology of the Titans - otrzymujemy go od Librarian Mae Paledust w Ironforge. Wymaga od nas znalezienia pewnej książki (w Library w SM).


ALLIANCE/HORDE
[40]Rituals of Power - quest tylko dla Mage'ów (obu frakci), ostatni z łańcucha, który rozpoczyna Tabetha w Dustwallow Marsh (w centrum lokacji, w małej hatce przy bagnach, coords 46,57). Musimy znaleźć książkę (w Library SM), znajduje się ona wśród innych książek w ostatnim korytarzu przed bossem.


HORDE
[42]Into the Scarlet Monastery - główny quest dla Hordy, wymaga tego samego, co odpowiednik Alliance, nagrody są jednak inne. Otrzymujemy go od Varimathrasa w Undercity (stoi obok Silvanas). Cel to bossowie SM.

[33]Hearts of Zeal - to drugi quest łańcucha, który wymaga odwiedzenia instancji Razorfen Kraul i wykonania Going, Going, Guano!. Daje nam go Master Apothecary Faranell w Undercity. Sam quest (ten związany z SM, nie z RFK) jest dość prosty i robi się go po drodze, zbierając serca zabitych w SM wrogów.

[36]Test of Lore - quest z dłuugiego łańcucha, który rozpoczyna Dorn Plainstalker w jaskini północnej ściany Thousand Needles. Cały łańcuch ma koszmarne nagrody (chyba, że zbieramy reputację dla Hordy), więc jeśli nie masz go, po prostu pomiń, bo nie warto. Quest wymaga zabrania książki z Library SM, która znajduje się w pierwszym korytarzu z książkami.

[38]Compendium of the Fallen - daje nam go Sage Truthseeker w Thunder Bluff (quest niedostępny dla Forsaken). Książka będąca celem tego questu znajduje się w Library w korytarzu przed ostatnim bossem.

[33]Vorrel's Revenge - quest ten zdobywamy w Graveyardzie w SM od Vorrela Sengutza (leży na "łóżku"), ale sam quest nie jest do wykonania w SM, lecz w Alterac Mountains (zabijając elita, coords 32,32). Quest oddajemy w Tarren Mill. Poza tym questem Graveyard jest zbędne.



Moby w SM to głównie Humanoidy, więc Sap Rogala w ruch. Inne moby to pety Humanoidów. UWAGA! Moby w tej instancji zaczynają uciekać gdy mają koło 10% życia. Mądrze jest upewnić się, że nie pobiegną do swoich i nie wrócą z nimi - najlepiej spowolnić ich (Hunter, Warrior, Rogue) lub postarać się aby najwięcej obrażeń zadać na sam koniec (Rogue wyładujący punkty combo, mocny czar) lub rzucić Curse of Recklessness (Warlock, najlepsze wyjście). Ponadto, w Armory i Cathedral napotkamy na healerów, którzy umią leczyć i rzucać tarczę na swych sprzymierzeńców. Healerów najlepiej zabić jako pierwszych.

LIBRARY
1. Lecimy twardo pierwszym korytarzem Library pullując moby, spowolniając je aby nie uciekły. Po korytarzu wchodzimy na mały park, czyścimy wszystko po kolei, aż dochodzimy do małego pomieszczenia na południu (punkt 1. na mapce). Czeka tam na nas Houndmaster Loksey ze swoimi pieszczoszkami (trzy pety). Wpierw należy uporać się z samym Lokseyem. Jeśli w drużynie jest Hunter/Warlock, niech pośle na wroga swego peta/demona nim reszta drużyny zacznie atakować. Nie obejdzie się bez rzucenia Sheepa/Feara na jednego z petów Lokseya. Spamowanie czarów AoE wbrew pozorom nie jest dobrym pomysłem, chyba że grupa ma Mage'a/Priesta o stosunkowo wysokim poziomie. Loksey może wypluć następujące przedmioty (dane wzięte z Atlas Loot):



2. Idąc dalej za park na wschód, wejdziemy do właściwej biblioteki. Jest tu dość ciasno więc mądrze by było nie wparowywać na środek pomieszczeń, lecz trzymaść się ścian i po kolei zabijać grupki mobów. Po drodze szukamy książek, na które mamy questy, znajdują się na półkach, krzesłach, jedna losowo pojawia się w różnych miejscach. Szukamy książek w pomieszczeniu dopiero po tym jak zabiliśmy wszystkich w pomieszczeniu! W ten sposób wykonujemy [38]Mythology of the Titans, [40]Rituals of Power, [36]Test of Lore, [38]Compendium of the Fallen. Szukania może być dość dużo, należy pamiętać, że książki nie będą najczęściej leżały pośród innych, ale samotnie.

Dochodzimy wreszcie do bossa Library - Arcanisty Doana (punkt 2. na mapce). Często spamuje on czarami AoE oraz obszarowym Silence, więc casterzy oraz Hunterzy powinni trzymać się z daleka, np. stać w korytarzu przed owalnym pomieszczeniem. Czasem Doan rzuci Polymorph, a w połowie walki na pewno tarczę na siebie. Niewrażliwy na wszystkie efekty typu Fear, Stun, Charm itp. Wyrzucić może następujące przedmioty (dane wzięte z Atlas Loot):



Po "wyrwaniu chwasta" nie zapomnij zabrać klucz do SM (The Scarlet Key), który znajduje się w skrzynce na końcu pomieszczenia, w którym był Doan. Po wykonaniu tego spokojnie (lub nie, jeśli moby się już zrespawnowały) opuszczamy Library. Jeśli zapomniałeś, którejś książki, to masz jeszcze szansę teraz na przeszukanie korytarzy (nie zapomnij o małych pokoikach w pierwszym korytarzu z książkami). Po wyjściu z Library otwieramy nowo zdobytym kluczem prawe drzwi. Prowadzą one do...

ARMORY
Moby mają już poziomy bliskie 40. Grupki są bardziej ściśnięte, a ponad wszystko korytarze roją się od patroli, więc każdą grupkę należy pullować, obojętnie czy będziemy mieć kontrolę nad uciekającymi wrogami czy nie. Co więcej, jeśli mamy w drużynie Priesta (a tak najczęściej jest), to każemy mu rzucić Mind Control na jednego z mobów, najlepiej na Healera (Scarlet Protector) i pozwolić reszcie mobów zabić go. Healerzy są tu najtrudniejsi do zabicia i jeśli jeden z nich zacznie uciekać i rzuci na siebie tarczę, wipe jest niemal pewny. Scarlet Myrmidoni jako jedyni nie będą uciekać, ale za to włączą berserk, co może być również kłopotliwe (zadawać będą jeszcze więcej obrażeń).

3. Konsekwentnie idziemy na północ aż dochodzimy do owalnej sali z Herodem. Nim zeskoczymy do niego lepiej zeznaczyć, że casterzy i Hunterzy nie powinni, ponieważ kilkukrotnie w czasie walki Herod wrzeszcząc "Blades of Light" zacznie robić trąbę powietrzną swym toporem tym samym zadając znaczne obrażenia obszarowe. Nawet postaci walczące wręcz powinny na ten czas odbiec jak najdalej! Herod w tym czasi jest niewrażliwy na wszelką magię. Bliski śmierci włącza berserk i częściej robi trąby powietrzne. Niewrażliwy na wszystkie efekty typu Fear, Stun, Charm itp. Może wywalić następujące przedmioty (dane wzięte z Atlas Loot):



Gdy Herod umiera, do ataku wyskakuje kilkanaścioro jego uczniów, którzy mają poziom 30 i nie są nawet elitami. Mage'owie i Priestowie spamują AoE i po sprawie. Wychodzimy z Armory i wchodzimy przez lewe zamknięte drzwi do...

CATHEDRAL
Oto najtrudniejsza część całego SM. Wrogowie mają już ponad 40 poziom (i my powinniśmy też). Są tu Healerzy (Scarlet Abbot), którzy muszą być zabicie pierwsi, zaraz przed magami (Scarlet Wizard), którzy spamują (!) czarami AoE co chwila (!) a wszyscy naturalnie uciekają gdy mają mało życia. Mind Control staje się niemal niezbędne w środku samej katedry, nie wspominając o Sap czy Polimorph.

4. Lecimy na północ wyjątkowo ostrożnie, łatwo bowiem niechcąco ściągnąć uwagę mobów chodzących dokoła. Uwaga! Przed otworzeniem wrót do samej katedry należy wyczyścić okolice przed nią. Miejsce będzie nam potrzebne na pullowanie mobów ze środka katedry.
Po otworzeniu wrót nie wchodzimy do środka! Niech wejdzie tylko odrobinkę osoba o najwyższym poziomie i ściągnie grupkę (z lewego lub prawgo skrzydła katedry) wrogów na zewnątrz gdzie należy ją zabić. Potem kolejną. I następną, aż bezpieczne będzie dla drużyny wejście do środka. Każde kolejne grupki należy wabić zdala od reszty, a już na pewno nie próbować atakować bossa przed wyczyszczeniem CAŁEJ katedry. Możemy przy okazji czyszczenia zabić High Inquisitora Fairbanksa (punkt 4. na mapce), który spokojnie śpi w ukrytej komnacie, którą otwieramy klikając na dźwignię w pomieszczeniu po prawej w katedrze. Może on wywalić następujące przedmioty (dane wzięte z Atlas Loot):



5. Po zabiciu go i wyczyszczeniu katedry możemy z czystym sercem zająć się bossem - Scarlet Commanderem Mograinem (punkt 5. na mapce). Jest to Paladyn, który umie stunować i rzucać tarczę niewrażliwości, ale nie będzie się leczyć. Nim jednak to zrobimy musimy wiedzieć jedną rzecz - po jego zabiciu nie dostajemy zaliczenia questa, ani nawet przedmiotów jakie wyrzuca. Po jego śmierci od razu pojawia się pani High Inquisitor Whitemane. Jest to Priest, rzuca głównie Holy Smite oraz leczy. Whitemane mając mniej więcej połowę życia rzuca na wszystkich Stun/Sleep, który nie mamy jak przerwać. Wskrzesza ona Mograine'a i leczy go na full. UWAGA! Zabicie Whitemane nim wskrzesi swego kolegę jest jak najbardziej możliwe, nawet dla drużyny o poziomach niższych niż 50. Obrzucenie jej DoT-ami przez kilka postaci lub silnym czarem przez kogoś o wysokim poziomie nim będzie mieć 50% życia, zabije ją. Nie należy jednak tego próbować! Dlaczego? Jeśli nie wskrzesi Mograine'a, po pierwsze nie dostaniemy jego przedmiotów, po drugie nie zaliczy nam go w queście! Należy więc spokojnie jej pozwolić a następnie wpierw zabić ją, a potem Mograine'a. Niewrażliwi na wszystkie efekty typu Fear, Stun, Charm itp. Zabicie ich (razem z Herodem i Lokseyem) zalicza [40]In the Name of the Light lub [42]Into the Scarlet Monastery. Oto co wypluwa ta para (dane wzięte z Atlas Loot):




Po zabiciu ich, wszystkie questy mamy już wykonane i możemy wrócić na zewnątrz i wszystko pooddawać. Jeśli jednak nie wybraliśmy się jeszcze na Graveyard i mamy niemalejącą ochotę pójść również tam, to możemy to zrobić nawet solo na poziomie powyżej 40-tego (prócz klas walczących melee, one mogą mieć odrobinę trudniej). Wybieramy się więc do...

GRAVEYARD
Najrzadziej odwiedzana część SM, nie bez powodu. Wiele tu do roboty nie ma. Horda może wziąć elite quest [33]Vorrel's Revenge od leżącego Vorrela.

6., 7., 8., 9. Możemy też pozabijać elite moby tutaj dla przedmiotów, ale nic poza tym. Na końcu lokacji, na samym cmentarzu czeka na nas kilku bossów. W zależności od naszego szczęścia będzie ich czworo lub nawet jeden, troje bowiem to Rare Spawn, czasem się po prostu nie pojawią. Są dość łatwi do pokonania i to dobra rozgrzewka dla drużyny jeśli jeszcze nie byliście w Library lub jesteście zaraz po.






I to już koniec, nie ma więcej do roboty w SM oprócz gankowania biednych allie, którzy przyszli sami lub hordziaków, którzy mają włązone pvp i samotnie stoją.