Lockpicking
Idziesz sobie lasem i znajdujesz zamkniętą skrzynkę - myślisz "O! Ale fajnie! Zaraz coś ciekawego wpadnie do plecaka!"- Podchodzisz bliżej a tu się okazuje, że nie dasz rady tego otworzyć - pierwsza myśl - @#$% przydałby się lockpicking wyższy.
Siedzicie z grupą w instancje, czyścicie i nagle skrzynka - każdy rolluje, po czym pada hasło - "Rogal - otwórz skrzynkę." A ty na to: "My skill is not high enough."
Znajome sytuacje? Chcesz to zmienić? Nic prostszego jak przeczytać poniższy FAQ - gwarantuje, że po lekturze tego tekstu, lockpicking stanie się twoim przyjacielem.
FAQ:
Pytanie: Jak mogę zwiększyć maksymalny poziom umiejętności otwierania zamków? Odpowiedź: Za każdy poziom doświadczenia dostajesz pięć punktów, które przybliżą cię do mistrzostwa - 300 punktów.
P: Dobra - ale jak się otwiera zamki? O: Na początku musisz nauczyć się tej umiejętności u rogue trainera. Staje się to możliwe na 16 poziomie doświadczenia. Dodatkowo musisz posiadać zestaw narzędzi złodziejskich - thieves tools - które możesz zakupić u poison vendora. Trener powinien dać ci chain-questa w trakcie, którego będziesz mógł przećwiczyć otwieranie zamków - trener da ci narzędzia niezbędne do ukończenia zadania. Gdy tylko nauczysz się lockpickingu w twojej karcie postaci dostępny będzie pasek informujący się o stanie twoich umiejętności w tej dziedzinie. W książce umiejętności, w panelu "General" znajdziesz nową ikonkę - ikonkę lockpickingu. Wygodnie jest przenieść ją do "action bara" - będziesz mógł otwierać zamki bez konieczności otwierania książki umiejętności.
Są trzy sposoby na otwieranie zamków. Locked footlockersy, chesty i strongboksy otwieramy za pomocą kliknięcia prawym guzikiem myszki. Jeżeli twój skill jest wystarczająco wysoki, co do wymagania zamka - skrzynka otworzy się automatycznie. Jeżeli chodzi o junkboksy i lockboksy musisz wybrać ikonę lockpickingu i kliknąć wybraną skrzynkę z inwentarza - znowu wszystko zależy od twojego skilla. Trzecia metoda działa tylko i wyłącznie w okienku "trade" - podobnie jak w drugim przypadku należy wybrać ikonkę lockpickingu i kliknąć na skrzyneczkę w oknie "trade", w slocie "will not be trade". Po otworzeniu zamka klikamy "trade" - i to wszystko! Niżej skala trudności poszczególnych lockboksów:
Heavy Bronze Lockbox - Skill od 25 do 100 Ornate Bronze Lockbox - Skill od 50 do 125 Iron Lockbox - od Skill od 70 do 145 Strong Iron Lockbox - Skill od 125 do 200 Steel Lockbox - Skill od 175 do 250 Reinforced Steel Lockbox - Skill od 225 do 300 Mithril Lockbox - Skill od 225 do 300 Thorium Lockbox - Skill od 225 do 300 Eternium Lockbox - Skill od 225 do 300 Reinforced Locked Chest - Skill od 250 do 300
Wskazówka związana z wymaganiami lockboxa: Po najechaniu na ikonę skrzynki pojawia się napis "locked". Jeżeli jest szary to otwierasz skrzynkę bez problemu i nie dostajesz skilla. Jeżeli jest zielony to otwierasz skrzynkę bez problemu i istnieje 25% szansa na dostanie skillpointa. Jeżeli jest pomarańczowy to otwierasz skrzynkę z małym problemem i dostajesz skilla. Jeżeli jest czerwona to raczej nie otwierasz skrzynki, ale gdy ci się to uda to dostaniesz jednego skillpointa.
P: Gdzie mogę trenować otwieranie zamków? O: Jest na to prosta odpowiedz - wszędzie! Wystarczy, że pokonasz humanoida i przy odrobinie szczęścia trafisz w jego trzewiach na lockboxa.
Lockpicking quest dla Alliantów: Nabicie 75 punków w lockpickingu to bułka z masłem. Na 16 poziomie w siedzibie SI:7 dostajesz questa, który wysyła cię do Lakeshire. Krasnolud na moście wyśle cię do Atheler's Mill byś odzyskał dla niego pewien przedmiot z zamkniętej skrzynki. Wokół tartaka jest pełno pająków. Skrzynka z ważną dla nas zawartością jest otoczona przez kilka innych, mniejszych skrzynek. Aby otworzyć dużego lockboxa należy nabić 75 punków w otwieraniu zamków i wydobyć z jego wnętrza przedmiot niezbędny do ukończenia questa.
Lockpicking quest dla Hordy: Bardzo podobna sytuacja, co u aliantów. Idziemy do trenera w "Cleft Of Shadow" w Orgrimmar i bierzemy questa. Skrzynki znajdują niedaleko Ratchet na statku piratów. Reszta bez zmian.
P: Ale co dalej? Jak dobić do 300? O: Moim ulubionym sposobem jest zabawa w kieszonkowca - pickpocketing. Wszystkie humanoidalne moby oprócz "bestiowatych" yeti i im podobnych w trakcie kradzieży kieszonkowej mogą zostawić kasę, śmieciowate przedmioty i junkboksy. Z tymi skrzyneczkami jest tak jak ze wszystkimi innymi zamkami - trzeba być odpowiednio zaawansowanym w sztuce otwierania zamków, oraz trafić na coś, co podniesie nasze umiejętności. Tak, więc:
Battered Junkbox - lvl 20-30 moby - Skill od 50 do 125 Worn Junkbox - lvl 30-40 moby - Skill od 75 do 150 Sturdy Junkbox - lvl 40-50 moby - Skill od 175 do 250 Heavy Junkbox - lvl 50-60 moby - Skill od 250 do 300
Jest to dobry sposób - co jeden poziom okradamy tyle mobów, aby otrzymać pięć skrzyneczek. Niestety Junkboxy nie wypadają za często, jednak jest to jakieś rozwiązanie. Jeżeli to zawiedzie możesz pogadać z którymkolwiek rogue trenerem w sprawie miejsc do treningu lockpickingu. Wystarczy do niego zagadać i zapytać o "Where can I go to improve my lockpicking?". W zależności od aktualnego poziomu twoich umiejętności odpowiedzi będą różne:
Hillsbrad Foothills - Skill od95 do 160- Durnholde Keep Redridge Mountains - Skill od 90 do 165 - Lake Everstill Ashenvale Forest - Skill od 75 do 150 - Zoram Strand Stonetalon Mountains - Skill od 115 do 190 - Windershear Crag Wetlands - Skill od od 90 do 165 - Murloc Camps, Inland Wetlands - Skill od 110 do 185 - Murloc Camps, Coastal Desolace - Skill od 150 do 225 - Sar'Theris Strand (północne wybrzeże) Badlands - Skill od 175 do 250 - Angor Fortress Badlands - Skill od 200 do 275 - Angor Fortress Swamp of Sorrows - Skill od 175 do 250 - Pool of Tears Searing Gorge - Skill od 200 do 275 - Slag Pit Searing Gorge - Skill od 225 do 300 - Slag Pit Tanaris - Skill od 225 do 300 - Lost Rigger Cove Azshara - Skill od 235 do 300 - Bay of Storms Eastern Plaguelands - Skill od 250 do 300 - Tyr's Hand
Lista służy tylko jako wskazówka, gdzie szukać miejsc do treningu - dane mogą być rozbieżne, co do faktycznych wartości liczbowych.
Równie dobrze możesz otwierać drzwi do instancji za pomocą lockpickingu. Zamki na "instancjowych" drzwiach są podobne do wszystkich innych - skala barw etc. Jednak jest coś, co różni je od innych - posiadają cooldown - oznacza to, że skilla możesz dostać tylko raz na 20 minut, ale zamek możesz otwierać na okrągło. Niżej lista drzwi:
Gnomeregan - wymagany Skill 150 - Workshopowe drzwi Scarlet Monastery - wymagany Skill 175 - Armoury i Cathedral part Scholomance - wymagany Skill 285 Stratholme Gates - wymagany Skill 300 Blackrock Depths - wymagany Skill 250 - Drzwi i Shadowforge Searing Gorge - wymagany Skill 225 - Gate Dire Maul - niewiadomo - najprawdopodobniej 300
Jest jeszcze jedna metoda podnoszenia swych umiejętności - reklama ma kanale trade [domyślnie /2 ] w stolicach. Osobiście odradzam to na niskim poziomie umiejętności w otwieraniu zamków - podchodzi ido ciebie 60-tka, daje lockboksa a ty mówisz, że nie umiesz tego zrobić - to po co się reklamujesz?
Jaką metodę nabijania wybierzesz to tylko i wyłącznie twoja sprawa - wszystkie są dobre.
|