Strona główna | Mapa serwisu | English version
 


Stealth/Invisibility
Portal > Poradniki > Stealth/Invisibility

Stealth/Invisibility
Dyskretne przejście obok wroga czy niespodziewany atak - takie opcje mamy często, gdy pod wpływem Stealth lub Niewidzialności (Invisibility). Wbrew pozorom, te dwa stany znacznie różnią się od siebie i powinny być traktowane jak oddzielne efekty.



Stealth

mogą używać: Rogue (umiejętność Stealth lub Vanish), Druidzi (Cat Form, umiejętność Prowl), pety-koty Huntera

wykrywanie przez inną postać/moba:
- im bliżej celu, tym łatwiej nas wykryć; gdy "wpadniemy" na cel, ten nas z pewnością zobaczy
- różnica w levelach między stworzeniem a nami, różnica 3 poziomów na korzyść celu wystarczy, aby wykrył nas kilka kroków od siebie
- jeśli cel jest skierowany przodem do nas, ma znacznie większą szansę na wykrycie nas, a gdy stoi tyłem, prawdopodobnie nas nie zauważy
- talenty jak Master of Deception (Rogue) i Feral Instinct (Druid) zmniejszają szansę na wykrycie nas, Felhunter - summon Warlocka - posiada umiejętność Paranoia, która zwiększa zasięg wykrywania Stealth; każdy Human ma racial Perception podobny do Paranoia, ale o ograniczonym czasie trwania (20 sekund)
- członkowie drużyny widzą nas

prędkość poruszania się: spada do 70% (przy maksymalnym poziomie Stealth/Prowl), ale może zostać zwiększona talentami (Camouflage u Rogala, Feline Swiftness u Druida) i przedmiotami; ponadto Rogue może poruszać się podczas Stealth jeszcze szybciej niż normalnie przy pomocy skilla Sprint.



Invisibility

mogą używać: Mage (czar Invisibility, dostępny dopiero w Burning Crusade), Succubus (czar Lesser Invisibility) oraz wszyscy, którzy wypiją Invisibility Potion lub inżynierowie używający Gnomish Cloaking Device

wykrywanie przez inną postać/moba:
- jedyny sposób na wykrycie Invisibility to bycie pod wpływem efektu "Detect Lesser/Normal/Greater Invisibility" (buffy Warlocka albo odpowiednie potiony), który pozwala na widzenie (nawet z dużego dystansu) stworzeń będących pod wpływem "Lesser/Normal/Greater Invisibility", wpływu nie ma odległość, ani różnica poziomów, ani żaden talent czy efekt związany z wykrywaniem Stealth
- członkowie drużyny widzą nas

prędkość poruszania się: nie spada, jest taka sama, co przed wejściem w stan niewidzialności



Cechy wspólne dla Stealth i Invisibility

- wszelkie obrażenia przerywają efekt
- nie można używać podczas walki (wyjątek to Vanish u Rogue i Gnomish Cloaking Device)
- zaatakowanie celu przerywa efekt
- podniesienie flagi przerywa efekt
- przejście w Stealth/Prowl albo Insivibility, gdy trzyma się już flagę, sprawia, że upuszczamy flagę
- niektóre zwykłe moby i większość elitarnych ma wykrywanie Stealth i Invisibility



Ukryte stworzenia

pod wpływem Stealth:
- wiele różnych mobów, często tygrysy i wilki

pod wpływem Invisibility:
- duchy na Raven Hill (Duskwood)
- duchy w ruinach nad Undercity
- strażnicy w Dire Maul West (agresywni)