Dyskretne przejście obok wroga czy niespodziewany atak - takie opcje mamy często, gdy pod wpływem Stealth lub Niewidzialności (Invisibility). Wbrew pozorom, te dwa stany znacznie różnią się od siebie i powinny być traktowane jak oddzielne efekty.
Stealth
mogą używać: Rogue (umiejętność Stealth lub Vanish), Druidzi (Cat Form, umiejętność Prowl), pety-koty Huntera
wykrywanie przez inną postać/moba: - im bliżej celu, tym łatwiej nas wykryć; gdy "wpadniemy" na cel, ten nas z pewnością zobaczy - różnica w levelach między stworzeniem a nami, różnica 3 poziomów na korzyść celu wystarczy, aby wykrył nas kilka kroków od siebie - jeśli cel jest skierowany przodem do nas, ma znacznie większą szansę na wykrycie nas, a gdy stoi tyłem, prawdopodobnie nas nie zauważy - talenty jak Master of Deception (Rogue) i Feral Instinct (Druid) zmniejszają szansę na wykrycie nas, Felhunter - summon Warlocka - posiada umiejętność Paranoia, która zwiększa zasięg wykrywania Stealth; każdy Human ma racial Perception podobny do Paranoia, ale o ograniczonym czasie trwania (20 sekund) - członkowie drużyny widzą nas
prędkość poruszania się: spada do 70% (przy maksymalnym poziomie Stealth/Prowl), ale może zostać zwiększona talentami (Camouflage u Rogala, Feline Swiftness u Druida) i przedmiotami; ponadto Rogue może poruszać się podczas Stealth jeszcze szybciej niż normalnie przy pomocy skilla Sprint.
Invisibility
mogą używać: Mage (czar Invisibility, dostępny dopiero w Burning Crusade), Succubus (czar Lesser Invisibility) oraz wszyscy, którzy wypiją Invisibility Potion lub inżynierowie używający Gnomish Cloaking Device
wykrywanie przez inną postać/moba: - jedyny sposób na wykrycie Invisibility to bycie pod wpływem efektu "Detect Lesser/Normal/Greater Invisibility" (buffy Warlocka albo odpowiednie potiony), który pozwala na widzenie (nawet z dużego dystansu) stworzeń będących pod wpływem "Lesser/Normal/Greater Invisibility", wpływu nie ma odległość, ani różnica poziomów, ani żaden talent czy efekt związany z wykrywaniem Stealth - członkowie drużyny widzą nas
prędkość poruszania się: nie spada, jest taka sama, co przed wejściem w stan niewidzialności
Cechy wspólne dla Stealth i Invisibility
- wszelkie obrażenia przerywają efekt - nie można używać podczas walki (wyjątek to Vanish u Rogue i Gnomish Cloaking Device) - zaatakowanie celu przerywa efekt - podniesienie flagi przerywa efekt - przejście w Stealth/Prowl albo Insivibility, gdy trzyma się już flagę, sprawia, że upuszczamy flagę - niektóre zwykłe moby i większość elitarnych ma wykrywanie Stealth i Invisibility
Ukryte stworzenia
pod wpływem Stealth: - wiele różnych mobów, często tygrysy i wilki
pod wpływem Invisibility: - duchy na Raven Hill (Duskwood) - duchy w ruinach nad Undercity - strażnicy w Dire Maul West (agresywni) |